Banery reklamowe to jedna z najczęściej używanych form promocji firmy. Materiały banerowe mają różne rodzaje, trwałość i zastosowanie. W tym artykule opiszemy czym się od siebie różnią.
1. Baner frontlit
To najpopularniejszy i najczęściej stosowany rodzaj materiału do druku banerów reklamowych. Jego najczęstsze zastosowanie to siatki ogrodzeniowe, fasady budynków i tablice reklamowe. Ten rodzaj banera dzieli się również na dwa dodatkowe rodzaje: laminowany i powlekany.
Baner laminowany
Jest to najtańszy rodzaj do realizacji banera reklamowego. Zalecamy go do stosowania do krótko terminowych ekspozycji nie przekraczających więcej niż rok. Jest mniej wytrzymały na warunki atmosferyczne takie jak deszcz czy wiatr, które osłabiają jego strukturę oraz promienie UV.
Doskonale sprawdza się przy akcjach marketingowych z mocno okrojonym budżetem. Ten rodzaj banera stosujemy głównie dla klientów, którzy prowadzą częste, sezonowe kampanie a rozmiar reklamy to zaledwie kilka metrów kwadratowych. Stosowanie banera laminowanego o bardzo dużej powierzchni reklamowej jest ryzykowne ze względu na jego wytrzymałość, wagę oraz sztywność materiału.
Baner powlekany
To droższa opcja, a co za tym idzie bardziej wytrzymała. Sprawdzi się podczas ekspozycji w trudniejszych warunkach. Jest odporny na warunki atmosferyczne takie jak wiatr i deszcz oraz promienie UV. Jego wytrzymałość to około 5 lat, a gdy zostanie zawieszony w miejscu gdzie nie będzie narażony na silny wiatr jego żywotność może wydłużyć się nawet dwukrotnie.
Rodzaj banera powlekanego jest więc bardzo dobrym wyborem przy długookresowej kampanii, w której wymagana jest duża trwałość i czytelność nawet przez kilka lat.
2. Baner blockout
Ten rodzaj podłoża banerowego nie przepuszcza światła. Posiada specjalną czarną przekładkę, która blokuje przepływa światła na drugą stronę. Dzięki takiemu rozwiązaniu baner będzie doskonale czytelny w miejsach, gdzie bardzo często słońce oświetla naszą reklamę z każdej strony. Blockout stosuje się też do druku banerów dwustronnych.
Dzięki podłożu nieprzepuszczającemu światła jest on również bardzo wytrzymały na działanie wiatru. Przekładka działa jak dodatkowe wzmocnienie banera, co doskonale chroni go przed uszkodzeniami mechanicznymi.
5. Baner odblaskowy
Rodzaj materiału odbijający światło. Ma bardzo ciekawą strukturę plastra miodu. W dzień wygląda jak zwykły baner, ale po zmroku gdy zostanie skierowane na niego źródło światła reklama jest wciąż widoczna. Doskonale znajduje zastosowanie tam gdzie nocą jest zupełnie ciemno, dookoła nie ma żadnych źródeł światła.
Banery odblaskowe bardzo często drukujemy dla klientów, którzy prowadzą hotele, kluby nocne, sklepy całodobowe. Najlepszym miejscem na tego typu reklamę są ruchliwe lecz nieoświetlone drogi.
4. Baner backlight
Materiał przeznaczony do reklam podświetlanych od tyłu, które możemy na przykład spotkać na przystankach autobusowych, przy wykorzystaniu reklam typu scroll, podświetlanych billboardów czy kasetonów. Dzięki swojej strukturze świetnie oddaje kolory, sprawia że są one bardzo soczyste.
Polecamy szczególnie dla klientów, którzy chcą aby ich reklama była widoczna przez 24h i wyróżniała się mocno na tle reklam konkurencji.
Jak wybrać odpowiedni rodzaj banera reklamowego?
Przede wszystkim na podstawie miejsca, w którym baner będzie eksponowany. Czynniki atmosferyczne mają bardzo duży wpływ na trwałość banerów dlatego to według nich powinniśmy dokonać wyboru.
Długość ekspozycji – im dłuższa ekspozycja tym jakość banera powinna być lepsza. Warto w tym wypadku postawić na droższe rozwiązanie.
Bardzo istotne informacje dla każdego przedsiębiorcy. Odpowiednia jakość banera wpływa na postrzeganie firmy i długotrwałe działanie reklamy.