Wielu przedsiębiorców twierdzi, że wizytówka to przestarzałe narzędzie, z którego nikt już nie korzysta. Czy warto drukować wizytówki? Przecież teraz są czasy internetu – numer telefonu, adres i wszystkie niezbędne informacje możemy znaleźć w internecie.
Dziś wiele firm działa online. Prowadzą sklepy internetowe, komunikują się ze swoimi klientami za pomocą social mediów, inwestują w narzędzia reklamowe np. facebook’a lub google.
Mimo tego bardzo wiele z nich ma swoje papierowe wizytówki i wcale nie jest to narzędzie, na które bez sensu wydali pieniądze.
Komu przydadzą się wizytówki?
Jeśli zastanawiasz się nad zamówieniem wizytówek, ale nie do końca jesteś przekonany czy na pewno Tobie jest ona potrzebna to wystarczy, że odpowiesz sobie na kilka prostych pytań: w jaki sposób najczęściej pozyskuję nowych klientów, jak często w różnych życiowych sytuacjach spotykam ludzi, do których kierowana jest moja oferta, czy biorę udział w targach, spotkaniach biznesowych, wykładach, prelekcjach.
Jeśli na większość odpowiedziałeś Twierdząco, to już wiesz, że wizytówka to dla Ciebie przydatne narzędzie reklamowe. Będziesz mógł ją rozdawać we wszystkich powyższych sytuacjach.
Po co Ci wizytówki skoro możesz podać adres strony www, albo Fanpage?
Tak, możesz, ale osobiście odradzam takie rozwiązanie. Nazwa może wylecieć z głowy, a jeśli Twoja strona nie ma dobrej pozycji w wyszukiwarce to ciężko będzie ją odnaleźć.
Zawsze w takich sytuacjach warto dać wizytówkę, do której Twój potencjalny klient zawsze będzie miał dostęp i nie musi się głowić nad tym jak nazywała się Twoja firma i jaki był jej adres www.
Podsumowanie – czy warto drukować wizytówki?
Naszym zdaniem warto – wizytówki to nadal przydatne narzędzie, z którego bardzo często korzystają nasi klienci. Przydadzą Ci podczas:
- spotkania z potencjalnym klientem w celu przedstawienia oferty
- spotkań ze znajomymi (wśród nich może być Twój klient)
- targów/konferencji branżowych
- gdy korzystasz z usług np. myjni samochodowej (zostawiając kontakt do siebie, daj wizytówkę)